۴ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۶

مدیرعامل انتشارات امیرکبیر، درباره سرمایه‌گذاری مجموعه «امیرکبیر» در حوزه کودک‌ونوجوان و چشم‌انداز بخش کتاب‌های شکوفه توضیح  داد. 

آگاه: مجدالدین معلمی، مدیرعامل انتشارات امیرکبیر، در گفت‌وگو با روزنامه «آگاه»، با اشاره به سرمایه‌گذاری سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه کودک‌ونوجوان، اظهار کرد: از گذشته، این حوزه برای مجموعه سازمان تبلیغات بسیار جدی بوده و در چند سال اخیر، با رشد نشر مهرک و احیای دوباره نشر شکوفه، این مسئله اهمیت بیشتری پیدا کرده است. 


در حال حاضر، کشف ذائقه نوجوانان و ایجاد ارتباط با فضای کودکی همواره یکی از دغدغه‌های ما بوده و هست.
انتظار داریم سال آینده، بیشترین سرمایه‌گذاری مجموعه امیرکبیر نیز در حوزه کودک‌ونوجوان باشد و شکوفه دوباره به‌عنوان پرچم‌دار این حوزه مطرح شود.

احیای نشر شکوفه
مدیرعامل امیرکبیر با اشاره به تلاش‌های اخیر برای بازگرداندن شکوفه به جایگاه سابق خود، گفت: همان‌طور که در سال‌های گذشته نویسندگان بزرگ در امیرکبیر و شکوفه فعالیت داشتند، هدف ما این است که این روند مجددا اتفاق بیفتد. در دو سال گذشته، امیرکبیر تلاش کرده است برخی کتاب‌های قدیمی خود را احیا کند. این نوید را می‌دهیم که شکوفه نیز در مسیر احیا قرار دارد و امیدواریم به دوران طلایی خود بازگردد. وی افزود: تمام انرژی و تمرکز ما این است که بتوانیم نویسندگان برجسته را به همکاری با کتاب‌های شکوفه ترغیب کنیم و این برند را بار دیگر در حوزه کودک‌ونوجوان تثبیت کنیم.

ضرورت توجه بیشتر به حوزه نوجوان  
معلمی درباره درخواست‌های مراجعه‌کنندگان غرفه شکوفه در نمایشگاه کتاب گفت: بسیاری از خانواده‌ها خواستار افزایش تعداد کتاب‌های ویژه نوجوانان هستند. در حال حاضر، تمرکز شکوفه بیشتر بر حوزه کودک بوده و کمتر به نوجوان پرداخته است؛ اما ما تصمیم داریم اولویت نوجوانان را در مجموعه شکوفه ارتقا دهیم و حتی ممکن است یک زیر برند جدید برای این بخش ایجاد کنیم.  سال آینده، بخش نوجوان شکوفه به‌طور قابل‌توجهی تقویت خواهد شد و تمرکز بیشتری بر این گروه سنی خواهیم داشت. وی همچنین تاکید کرد: ما در حوزه کودک به‌اندازه کافی کتاب داریم، اما باید تلاش بیشتری برای تقویت بخش نوجوان صورت گیرد.

چشم‌انداز شکوفه در بازار نشر
مدیرعامل انتشارات امیرکبیر، درباره جایگاه نشر شکوفه در نمایشگاه کتاب و رقابت با سایر ناشران حوزه کودک‌ونوجوان، تصریح کرد: هدف ما این است که نشر شکوفه یکی از مهم‌ترین ناشران این حوزه باشد و برند آن در میان عموم مردم جا بیفتد. امیرکبیر این جایگـاه را در ذهـن مخاطبان کسب کرده است و امیــدواریم شکـوفه نیز به چنیـن سطحی برسد.