آگاه: این دستگاه که در نمایشگاه Japan Mobility Show ۲۰۲۵ به نمایش درآمده و هدف آن برطرف کردن چالشهای روزمره برای افرادی است که قابلیت تحرکشان مانند بالا رفتن از پلهها، حرکت بین سطوح نامتوازن یا سوار خودرو شدن، محدود شده است.
نوآوری مذکور نشاندهنده گامی در زمینه جستوجوی تویوتا در حوزه وسایل کمک حرکتی، رباتیک ترکیبی، هوش مصنوعی و طراحی ارگونومیک در یک سیستم انطباقپذیر و جمع و جور است.
واک می برخلاف ویلچر، چرخ را با چهار عضو قابل خم شدن، بلند شدن و تنظیم کردن به طور جداگانه جایگزین کرده است. هر پایه صندلی با یک ماده خارجی پوشیده شده که قطعات مکانیکی و حسگرهای آنها را میپوشاند و ظاهری دوستانهتر و ایمنتر فراهم میکند.
این پایهها که موتور دارند، با الهام از حرکت حیوانات ساخته شدهاند و روش حرکت بزها و خرچنگها در سطوح ناهمتراز را تقلید میکنند. طراحی بیومتریک صندلی سبب میشود تا به راحتی روی سطوح صاف بلغزد و همزمان توازن و قابلیت سازگاری خود را روی شیبها، تپهها و مسیرهای شنی حفظ کند. هنگامی که روبات از پلهها بالا میرود، پایههای جلویی نخست ارتفاع را میسنجند و ابزار را به سمت بالا میکشند. از سوی دیگر پایههای عقبی وزن را به سمت بالا هل میدهند.
این صندلی طوری طراحی شده تا با شکل بدن کاربر انطباق یابد. پشتی خمیده آن از ستون فقرات پشتیبانی میکند و همزمان دستههای کوچکش امکان راندن آن به طور دستی را فراهم میکنند.
۱۵ آبان ۱۴۰۴ - ۱۲:۳۴
شرکت ژاپنی تویوتا یک کانسپت حمل و نقل جالب را به نام «واک می» نمایش داده که یک صندلی خودکار با چهار پایه است و برعکس چرخها میتواند راه برود.