پنجشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۴

آگاه

×
  • خانه
  • فرهنگی
  • اجتماعی
  • سیاسی
  • چندرسانه ای
    • فیلم
    • عکس
    • طرح
filterاخبار امروز
  • ماجرای مصافحه پزشکیان و اردوغان

    واکنش معاون تشریفات ریاست‌جمهوری به حاشیه‌های یک عکس

    ماجرای مصافحه پزشکیان و اردوغان

    ۱۴۰۴.۰۶.۲۷
  • اسنپ‌بک را فعال کنید تنش افزایش‌می‌یابد

    هشدار عراقچی به وزیر خارجه فرانسه:

    اسنپ‌بک را فعال کنید تنش افزایش‌می‌یابد

    ۱۴۰۴.۰۶.۲۷
  • تغییر راهبرد در کشورهای عربی پس از حمله اسرائیل به دوحه

    لاریجانی پس از دیدار با مقامات سعودی چه گفت؟

    تغییر راهبرد در کشورهای عربی پس از حمله اسرائیل به دوحه

    علی لاریجانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی برای دیدار با مقامات عالی‌رتبه عربستان سعودی ظهر روز چهارشنبه وارد ریاض پایتخت این کشور شد.

    ۱۴۰۴.۰۶.۲۷
  • راهبردهای نیروهای مسلح تضمین‌کننده امنیت پایدار خواهد بود

    سرلشکر موسوی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح:

    راهبردهای نیروهای مسلح تضمین‌کننده امنیت پایدار خواهد بود

    ۱۴۰۴.۰۶.۲۷
  • طرح تحول نیمه کاره

    طرح تحول نیمه کاره

    با آثار و گفتاری از : علیرضا علی احمدی، علیرضا احمدی قره زاغ، حنیف غفاری مجتبی مدنی نژاد، فاطمه ارجمند، محمدرضا بابایی، یوسف پورجم، علی موذنی، محسن سلگی، مهدی ارمغانی سعید سپاهی، مریم جهانگیر و حسین انجدانی

    ۱۴۰۴.۰۶.۲۷
  • مدرسه؛ سنگر راویان و مرزبانان حقیقت

    پایگاهی برای تمدن‌سازی

    مدرسه؛ سنگر راویان و مرزبانان حقیقت

    مدرسه در نگاه انقلاب اسلامی، تنها چهاردیواری‌ای برای آموزش الفبا نیست؛ سنگری است در خط مقدم، جایی که نسل آینده انقلاب در آن ساخته می‌شود.

    ۱۴۰۴.۰۶.۲۷
  • نظام تعلیم و بحران اعتماد اجتماعی

    آموزش و پرورش؛ سنگری حیاتی برای پرورش سرمایه اجتماعی

    نظام تعلیم و بحران اعتماد اجتماعی

    اعتماد، شالوده هر جامعه زنده و پویاست. بدون وجود سطحی از اعتماد میان افراد، نهادها و حاکمیت، هیچ رابطه‌ای پایدار نمی‌ماند و هیچ برنامه‌ای به ثمر نمی‌نشیند. اهمیت این موضوع از آنجا ناشی می‌شود که بسیاری از بحران‌های امروز، نه صرفا اقتصادی یا سیاسی، بلکه ریشه در فرسایش اعتماد اجتماعی دارند.

    ۱۴۰۴.۰۶.۲۷
  • فاصله میان «تصویب» و «اجرا»

    لزوم تحول در سند تحول بنیادین

    فاصله میان «تصویب» و «اجرا»

    هر کشوری برای آینده خود نقشه راهی دارد که بر اساس آن، نسل‌های جدید را پرورش می‌دهد. در ایران، این نقشه با عنوان «سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» شناخته می‌شود؛ سندی که در سال ۱۳۹۰ تصویب شد و قرار بود آموزش و پرورش را از نظامی صرفا حافظه‌محور، به نهادی انسان‌ساز و تمدن‌ساز تبدیل کند. با این حال، پس از گذشت بیش از یک دهه، بسیاری از پرسش‌ها همچنان بی‌پاسخ مانده‌اند. چرا این سند به طور کامل اجرا نشد؟ چه موانعی بر سر راه آن قرار گرفت؟ و مهم‌تر از همه، آینده آموزش و پرورش ایران بدون تحقق این تحول چه خواهد بود؟

    ۱۴۰۴.۰۶.۲۷
  • فراتر از یک تحول؛ فراتر ازیک الزام

    موانعی که در مسیر تحول بنیادین در آموزش و پرورش باید برطرف شود

    فراتر از یک تحول؛ فراتر ازیک الزام

    حنیف غفاری، آگاه مسائل سیاسی : درست در زمانی که جنگ شناختی دشمنان علیه نظام و ملت ایران به نقطه اوج خود رسیده و هر روزه شاهد تحقق ابعاد پنهان‌تری از این نبرد همه‌جانبه و ترکیبی هستیم، وقوع تحول بنیادین در وزارت آموزش و پرورش نه‌تنها یک مطلوبیت، بلکه یک ضرورت غیرقابل‌انکار محسوب می‌شود. جنگ شناختی، نبردی نوین در عرصه تقابل ایدئولوژیک و فرهنگی است که فراتر از میدان‌های فیزیکی و زرادخانه‌های متعارف عمل می‌کند.

    ۱۴۰۴.۰۶.۲۷
  • از مدرسه تا تمدن

    چگونه آموزش و پرورش، ایران قوی می‌سازد؟

    از مدرسه تا تمدن

    محمدرضا بابایی، آگاه مسائل اندیشه :  وقتی سخن از «ایران قوی» به میان می‌آید، اغلب نگاه‌ها به سمت اقتصاد، سیاست یا قدرت نظامی معطوف می‌شود. اما حقیقت این است که هیچ‌کدام از این عرصه‌ها بدون سرمایه انسانی توانمند معنا پیدا نمی‌کنند.

    ۱۴۰۴.۰۶.۲۷
  • میدان تمرین تمدن‌سازی

    مدرسه؛ قلب تپنده هویت ملی، دینی و تمدنی

    میدان تمرین تمدن‌سازی

    ۱۴۰۴.۰۶.۲۷
  • مسئولیت‌های جنگی نظام آموزش کشور

    جنگ ۱۲روزه را مقاومت ملی بنامید!

    مسئولیت‌های جنگی نظام آموزش کشور

    ۱۴۰۴.۰۶.۲۷
  • موتور پیشران ایران قوی

    آموزش و پرورش شریان جهاد تبیین و افق تمدن‌سازی

    موتور پیشران ایران قوی

    تاریخ جوامع نشان می‌دهد که هیچ تمدنی، نه با سلاح و ثروت، بلکه با نظام تعلیم و تربیت خود، ماندگار یا فروپاشیده است.

    ۱۴۰۴.۰۶.۲۷
  • سلاح نامرئی اما کارآمد

    جنگ روایت‌ها؛ نبردی خاموش اما سرنوشت‌ساز برای نوجوانان

    سلاح نامرئی اما کارآمد

    ۱۴۰۴.۰۶.۲۷
  • سواد تربیتی دیجیتال

    فضای مجازی و چالش‌های تربیتی امروز

    سواد تربیتی دیجیتال

    فضای مجازی دیگر یک پدیده جانبی در زندگی روزمره ما نیست؛ بلکه به بخشی جدایی‌ناپذیر از زیست فردی و اجتماعی انسان معاصر تبدیل شده است. کودکان و نوجوانان امروز در جهانی رشد می‌کنند که مرز میان واقعیت و مجاز، سنت و نوآوری، خانه و جامعه به‌طرزی شگفت‌انگیز در هم آمیخته است. همین امر تربیت را با چالش‌هایی نوین مواجه ساخته که نادیده گرفتن آنها، آسیب‌های عمیقی در آینده جامعه به‌جا خواهد گذاشت.

    ۱۴۰۴.۰۶.۲۷
  • معماری و باغبانی؛ دو بال یک ایده

    مدرسه باغبانی؛ انگاره مدیریت در آموزش و پرورش

    معماری و باغبانی؛ دو بال یک ایده

    یکی از مهم‌ترین پرسش‌های زمانه ما این است که چگونه می‌توان محیط‌های آموزشی، سازمانی و شهری را مدیریت کرد تا آزادی فعال، خلاقیت و رشد خودانگیخته انسان‌ها افزایش یابد؟

    ۱۴۰۴.۰۶.۲۷
  • انفعال در برابر نوآوری

    مواجهه آموزش و پرورش با شبکه‌های اجتماعی و ضرورت جهاد تبیین عصر روایت‌ها

    انفعال در برابر نوآوری

    ۱۴۰۴.۰۶.۲۷
  • یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر

    چرا تحول در آموزش و پرورش معطل مانده است؟

    یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر

    تحول در آموزش و پرورش، از جمله نیازهای مبرم هر جامعه‌ای برای حرکت رو به جلو و دست‌یابی به توسعه پایدار است. نهاد آموزش و پرورش، به مثابه سنگ بنای تربیت نسل‌های آینده، نقش کلیدی در شکل‌دهی به هویت، اندیشه و رفتار شهروندان ایفا می‌کند.

    ۱۴۰۴.۰۶.۲۷
  • اولین گام، تحول در نگرش

    مسیری برای تغییر

    اولین گام، تحول در نگرش

    در تعریف تغییر گفته شده است: تغییر، دگرگونی هر چیزی است که با گذشته‌اش تفاوت داشته باشد و نوآوری، اتخاذ ایده‌هایی برای سازمان جدید است. بنابراین تمام نوآوری‌ها می‌تواند منعکس‌کننده یک تغییر باشند؛ اگر چه تمام تغییرها نوآوری نیستند.

    ۱۴۰۴.۰۶.۲۷
  • قدرت نرم و نظام آموزش کشور

    بازاندیشی در مفهوم قدرت نرم در جهان معاصر

    قدرت نرم و نظام آموزش کشور

    قدرت در جهان امروز صرفا به ابزارهای نظامی و اقتصادی محدود نمی‌شود؛ بلکه آنچه بیش از پیش تعیین‌کننده است، توانایی کشورها در شکل‌دهی به ادراکات، ارزش‌ها و اولویت‌های ذهنی ملت‌هاست.

    ۱۴۰۴.۰۶.۲۷
  • حرکت به‌سوی «نوآوری هویتی»

    نگاهی به افق تمدنی آموزش و پرورش

    حرکت به‌سوی «نوآوری هویتی»

    آموزش و پرورش تنها نهادی برای انتقال دانش‌های پایه نیست؛ بلکه قلب تپنده‌ای است که سرنوشت تمدنی یک ملت را رقم می‌زند.

    ۱۴۰۴.۰۶.۲۷
  • از «انفعال ساختاری» تا «فرصت‌سازی راهبردی»

    مواجهه آموزش و پرورش با فضای مجازی

    از «انفعال ساختاری» تا «فرصت‌سازی راهبردی»

    تحلیل وضعیت نظام آموزش و پرورش در مواجهه با تحولات انفجاری فضای مجازی، مستلزم عبور از رویکردهای کلیشه‌ای و ورود به یک آسیب‌شناسی ساختاری است. واقعیت آن است که مواجهه کنونی این نهاد با پدیده‌هایی چون شبکه‌های اجتماعی، نه یک انتخاب تاکتیکی، بلکه حاصل یک «انفعال ساختاری» عمیق است که ریشه در عدم تطابق پارادایم حاکم بر نظام آموزشی با الزامات زیست‌بوم جدید رسانه‌ای دارد. این انفعال، آموزش و پرورش را از یک نهاد «کنشگر» و «جهت‌دهنده» در عرصه تربیت، به یک نهاد «واکنش‌گر» و «دنباله‌رو» در برابر امواج سهمگین جنگ شناختی تبدیل کرده است. ریشه این انفعال را می‌توان در سه‌لایه تحلیل کرد. 

    ۱۴۰۴.۰۶.۲۷
  • سنگر نخست جهاد تبیین

    اولویت توانمندسازی معلمان

    سنگر نخست جهاد تبیین

    مدرسه همواره سنگر نخست تربیت نسل آینده بوده است؛ جایی که دانش، هویت و ارزش‌های جامعه در ذهن و دل دانش‌آموزان نقش می‌بندد. در روزگاری که جنگ روایت‌ها و بمباران خبری ذهن‌ها را هدف گرفته، مدرسه دیگر تنها محل آموزش ریاضی و علوم نیست؛ بلکه باید به کانونی برای جهاد تبیین تبدیل شود. جهادی که رهبر انقلاب بارها بر آن تاکید کرده‌اند و مقصود از آن روشنگری حقیقت، دفاع از باورهای اصیل و تقویت قدرت تحلیل در نسل جوان است.

    ۱۴۰۴.۰۶.۲۷
  • کانون انسان‌سازی و آینده‌سازی

    آموزش و پرورش؛ سنگر جهاد تبیین و روایتگر حقیقت

    کانون انسان‌سازی و آینده‌سازی

    ۱۴۰۴.۰۶.۲۷
  • آموزش و پرورش با بنگاه کاریابی متفاوت است

    لزوم بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها

    آموزش و پرورش با بنگاه کاریابی متفاوت است

    دکتر علیرضا علی احمدی، استاد دانشگاه و شخصیتی است که حدود دو سال (۱۳۸۶ – ۱۳۸۸) سکان وزارت آموزش و پرورش را در دست داشته است. او که سابقه ریاست دانشگاه پیام نور و عضویت بلند مدت در شوراهای تابعه شورای عالی انقلاب فرهنگی را هم در کارنامه خود دارد، نظرات مهم و قابل‌تاملی در حوزه تحول در آموزش و پرورش دارد.

    ۱۴۰۴.۰۶.۲۷
  • حکم اعدام جاسوس موساد اجرا شد

    پس از طی روال قانونی و تایید حکم در دیوان عالی کشور

    حکم اعدام جاسوس موساد اجرا شد

    بابک شهبازی ، جاسوس موساد که همکاری اطلاعاتی، جاسوسی و امنیتی با رژیم صهیونیستی داشت و در تبادل اطلاعات با افراد وابسته به این رژیم بود، پس از طی روال قانونی و تایید حکم در دیوان عالی کشور، صبح دیروز (۲۶ شهریورماه ۱۴۰۴) به دار مجازات آویخته شد.

    ۱۴۰۴.۰۶.۲۷
  • ماشین کشتار صهیونیست‌ها توقف‌ناپذیر است

    غیرانسانی‌سازی؛ راهبرد رژیم صهیونیستی برای نسل‌کشی در غزه

    ماشین کشتار صهیونیست‌ها توقف‌ناپذیر است

    ارتکاب نسل‌کشی، همان‌طور که یک کمیسیون سازمان ملل وقوع آن توسط رژیم صهیونیستی در غزه را شناسایی و تایید کرد، مستلزم تلاش یک نیرو برای نابودی ملت دیگری است، اما برای ارتکاب آن سطح از خشونت لازم است کسانی که کشته می‌شوند، پایین‌تر از انسان دیده شوند و جمعیت هدف باید غیرانسانی شوند. این نتیجه‌ای است که ناوی پیلای، رئیس کمیسیون سازمان ملل که مسئول اعلام نسل‌کشی رژیم صهیونیستی است، به آن رسیده و به فهرست روبه‌رشد نهادهایی پیوسته است که به همین نتیجه رسیده‌اند.

    ۱۴۰۴.۰۶.۲۷
  • شتر درخواب بیند پنبه دانه

    پاسخ قاطع مقامات ایرانی به دخالت‌های آمریکا برای محدودسازی موشکی ایران

    شتر درخواب بیند پنبه دانه

    درحالی‌که تنش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی همچنان ادامه دارد، ایالات متحده آمریکا باردیگر با اظهارات مداخله‌جویانه در امور داخلی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران، خوی استکباری خود را آشکار ساخته است.

    ۱۴۰۴.۰۶.۲۷
  • کدام‌تحول، کدام بنیادین؟

    کدام‌تحول، کدام بنیادین؟

    ۱۴۰۴.۰۶.۲۷
  • جلد شماره ۳۵۹ روزنامه آگاه

    جلد شماره ۳۵۹ روزنامه آگاه

    شماره سیصدو پنجاه و نهم روزنامه آگاه منتشر شد.

    ۱۴۰۴.۰۶.۲۷
  • قبلی
  • ۱
  • ۲
  • ۳
  • ۴
  • ۵
  • ۶
  • ۷
  • ۸
  • ۹
  • ۱۰
  • ۱۱
  • بعدی
نسخه دسکتاپ نسخه موبایل
logo

Nastooh Saba Newsroomطراحی و تولید: نستوه
  • درباره ما
بالا