آگاه: علاءالدین ازوجی در نشستی با مدیرعامل و مدیران شرکت بیمهگر (دانا) که با هدف بررسی مشکلات فرآیند اجرایی بیمه تکمیلی درمان و با حضور سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع، مدیرکل خدمات رفاهی، امور مالی و شرکت بهور برگزار شد، با اشاره به نگرانیهای جدی بازنشستگان گفت: وظیفه صندوق بازنشستگی کشوری، پیگیری مطالبات بازنشستگان و صیانت از حقوق ذینفعان خود با استفاده از ظرفیت کانونهاست. وی با تاکید بر اینکه بیمه تکمیلی بازنشستگان نباید صرفا با رویکرد تجاری اداره شود، اظهار کرد: تجربه برخی بیمههای تجاری نشان داده که غلبه نگاه سودمحور، به آسیبهای اجتماعی منجر شده است، لذا انتظار صندوق و بازنشستگان از شرکت بیمه دانا فراتر از جداول مالی و درصدهای پرداختی است و این رابطه باید به افزایش سرمایه اجتماعی منجر شود. ازوجی با اشاره به میزان پرداختیهای انجامشده از سوی صندوق بازنشستگی افزود: صندوق تعهدات خود را در قرارداد انجام داده، اما نارضایتی بازنشستگان از روند پرداخت خسارتها و تعهدات مراکز درمانی طرف قرارداد همچنان وجود دارد و این مسئله برای صندوق قابل پذیرش نیست. رضایت بازنشستگان، خط قرمز صندوق است. سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری بر ضرورت استفاده از دادههای دقیق تاکید کرد و گفت: باید بهصورت شفاف مشخص شود از ابتدای سال چه تعداد مراجعه ثبت شده، میزان مراجعات ماهانه چه میزان بوده و خطاها دقیقا در کدام بخش از فرآیندها ایجاد شده است، این دادهها باید مبنای قابل اتکایی برای تصمیمگیری و برنامهریزیهای حوزه درمان باشد و بدون آن بهبود فرآیندهای ارائه خدمات امکانپذیر نخواهد شد. وی با اشاره به گزارشهای استانی و نارضایتیهای مطرحشده تصریح کرد: از آنجا که هنوز در میانه فرآیند اجرای قرارداد هستیم، اصلاحات، کاملا امکانپذیر است و نباید اجرای نواقص قرارداد به پایان سال موکول شود، پرداختهای صندوق نیز مشروط به اصلاح این ایرادات خواهد بود. ازوجی در ادامه از تشکیل کمیتهای متشکل از نمایندگان شرکت بیمهگر، صندوق بازنشستگی کشوری و کانونهای بازنشستگان کشوری خبر داد و گفت: این کمیته باید ظرف یک ماه آینده تمامی موارد فنی، اجرایی و سامانهای را بررسی و مشکلات را برطرف کند. نتیجه بررسیها باید بهصورت مشخص و بر مبنای دادههای شفاف، همراه با محل دقیق بروز خطاها ارائه شود. وی همچنین بر تسریع در انتقال اطلاعات مشمولان جدیدالورود به سامانههای نرمافزاری شرکت بیمهای تاکید کرد و افزود: پوشش بیمهای باید به صورت مستمر و روزانه انجام شود و این اقدام نقش مهمی در ایجاد اعتماد و سرمایه اجتماعی خواهد داشت. ازوجی تاکید کرد: رفع مشکلات بیمه تکمیلی باید حداکثر تا یک ماه آینده محقق شود و صندوق متناسب با سطح خدمات ارائهشده، پرداختها را انجام خواهد داد. هدف اصلی، کاهش فشار بر بازنشستگان و بازگرداندن آرامش و اعتماد به این قشر است.
۲۶ آذر ۱۴۰۴ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۱۸٬۸۹۳
سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد: شرکت بیمهگر برای رفع موانع اجرایی بیمه تکمیل درمان بازنشستگان یک ماه فرصت دارد مشکلات اجرایی قرارداد و پرداخت خسارت بازنشستگان را برطرف کند.
نظر شما