مسواک زدن
-
چرا بلافاصله بعد از غذا نباید مسواک بزنیم؟
مسواک زدن بلافاصله پس از غذا ممکن است به دندانها آسیب بزند، زیرا پس از خوردن غذا بهویژه مواد اسیدی، محیط دهان اسیدی و مینای دندان موقتا نرمتر میشود.
-
دودوتا یادت نره
روزی دو بار مسواک، هر بار دو دقیقه
پویش «دودوتا یادت نره» برای تقویت سلامت دهان و دندان کودکان آغاز شد. پویش ملی «دو دوتا یادت نره» با هدف ترویج عادت صحیح مسواکزدن و استفاده از خمیردندان حاوی فلوراید در بین کودکان و خانوادهها آغاز شد. در این پویش بر اهمیت مسواکزدن روزی دو بار، هر بار به مدت دو دقیقه با استفاده از خمیردندان فلورایددار تاکید شده است.