۱ تیر ۱۴۰۵ - ۱۲:۲۵
کد مطلب: ۲۳٬۲۶۲

مدیر امور بهره‌برداری و نگهداری سد و نیروگاه‌های لتیان، کلان و لوارک شرکت آب منطقه‌ای تهران از انجام عملیات فلشینگ و تخلیه بخشی از رسوبات مخزن سد لتیان خبر داد.

آب سد لتیان رهاسازی می‌شود

آگاه: محمد پازشگر اظهار کرد: با عنایت به دستورالعمل‌های بهره‌برداری سد لتیان و به منظور تخلیه بخشی از رسوبات مخزن روز اول تیر نسبت به بازگشایی دریچه‌های تخلیه رسوب سد لتیان و انجام عملیات فلاشینگ اقدام می‌شود. وی تصریح کرد: نظر به اینکه خروجی سد در زمان بازگشایی دریچه مذکور افزایش محسوسی داشته و تا حدود ۱۰۰ متر مکعب بر ثانیه افزایش می‌یابد، لذا توصیه می‌شود همشهریان عزیز، گردشگران، مجاورین و ساکنین شهرها و روستاهای پایین دست سد لتیان از هر گونه اتراق و تردد در حاشیه رودخانه جاجرود حد فاصل پایین دست سد تنظیمی لتیان تا سد ماملو اکیدا خودداری کنند تا شاهد بروز حوادث ناگوار نباشیم.
پازشگر با بیان اینکه این عملیات هر ساله پس از فصل آبگیری و مطابق با دستورالعمل‌های بهره‌برداری و نگهداری و تعمیرات سد اجرا می‌شود، گفت: آب رهاسازی شده بابت عملیات تخلیه رسوب سد لتیان نهایتا در پایین دست و در مخزن سد ماملو ذخیره شده و برای مصارف آب شرب کلانشهر تهران و شهرهای جنوب شرق استان تهران مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.