رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در شرایط فعلی کشور این سازمان از طریق صدای مشاور با خط تلفن ۱۴۸۰ و خط تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی آماده ارائه خدمات روان‌شناختی و حمایت روانی از مردم است.

ارائه خدمات روان‌شناختی به هموطنان با خطوط ۱۴۸۰ و ۱۲۳

آگاه: سید جواد حسینی، با اشاره به اینکه در هر بحرانی، یکی از حوزه‌هایی که مردم نیازمند دریافت خدمات هستند، حمایت‌های اجتماعی و روانی است، تاکید کرد: طبیعتا در شرایط فعلی کشور، این خدمات هر کجا که موردنیاز باشد، این خدمات را به مردم ارائه خواهد داد. وی افزود: این سازمان بر اساس وظایف قانونی، سابقه، تخصص و زیرساختی که دارد، از طریق صدای مشاور با خط تلفن ۱۴۸۰ و خط تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی به ارائه خدمات به مردم مشغول است. رئیس سازمان بهزیستی گفت: در چارچوب برنامه‌های مدونی که وجود دارد با هماهنگی کمیته مدیریت بحران، در موارد ضروری تیم اورژانس اجتماعی متشکل از مددکاران اجتماعی و روان‌شناسان با خودروی اورژانس اجتماعی و تیم محب (حمایت روانی و اجتماعی) در محل‌هایی که حادثه ایجاد شد، حضور می‌یابند و خدمات را به صورت رایگان ارائه می‌کنند. حسینی، بیان کرد: خط تلفن ۱۴۸۰ به صورت رایگان در خدمت مردم است و می‌توانند سوالات و مشاوره‌های لازم را در چنین شرایطی از کارشناسان سازمان بهزیستی دریافت کنند. این خدمات شامل مشاوره‌های فردی، خانوادگی و گروهی، همچنین مداخلات روانی - اجتماعی برای کاهش استرس و اضطراب ناشی از بحران است. وی متذکر شد: سازمان بهزیستی کشور با بهره‌گیری از تجربیات گذشته در مدیریت بحران‌ها، برنامه‌های ویژه‌ای برای آمادگی و پاسخگویی به نیازهای روانی - اجتماعی در شرایط اضطراری تدوین کرده است. تیم‌های محب (مداخلات حمایتی روانی اجتماعی در بحران) به‌منظور ارائه خدمات فوری و تخصصی در مناطق آسیب‌دیده، آموزش‌های لازم را دیده‌اند و همواره در حال به‌روزرسانی دانش و مهارت‌های خود هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.