آگاه: احساسیها: ظاهر کتاب برایشان مهمتر از محتواست. روی جلد از کاورهای لطیف و انگیزهبخش استفاده کنید. ویترین فیزیکی و صفحه اول سایت را براساس حالوهوای مخاطب بچینید: کتابهایی برای وقتی خستهاند، دلگیرند، عاشق شدهاند یا دلشوره دارند.
وفادارها: عاشق تداوماند. طراحی سری کتابها را حفظ کنید، شمارهگذاری پشت جلد و هویت بصری یکپارچه داشته باشید. عباراتی مثل «از مترجم محبوبتان» یا «جلد تازه مجموعه پرفروش...» اعتماد میسازد. باشگاه مشتریان با امتیاز وفاداری و معرفی زودهنگام آثار، وفاداریشان را عمیقتر میکند.یادگیرندهها: با هدف میخرند و با لمس فایده میمانند. معرفی را با یک مسئله شروع کنید: «چطور تمرکزمان را بالا ببریم؟»، فایلهای مکمل مثل چکلیست یا کردار را برای دانلود بگذارید. بستههای ترکیبی (کتاب + تمرین + ویدیو) برایشان بسیار ارزشمند است.
موجسوارها: بهسرعت جذب آنچه همه دربارهاش حرف میزنند، میشوند. همان روزی که کتابی وایرال شد، باید در استوری شما باشد. عکس بلاگرها، کپشنهای «تو هم خوندیش؟» و بخش «ترند هفته» در سایت، آنها را جذب میکند.
اقتصادیها: به دنبال بیشترین ارزش با کمترین هزینهاند. نسخههای ساده و خوشقیمت با محتوای کاربردی تولید کنید. کمپینهایی مثل «سه کتاب با قیمت یک» یا «انتخاب اقتصادی هفته» مناسباند. تخفیفهای گروهی، اعتبار هدیه و اشتراکهای ارزان هم برایشان جذاب است.
کلکسیوندارها: خاصپسند و کمتعدادند. فروش انحصاری، نسخههای شمارهدار یا چاپ محدود با طراحی ممتاز جذبشان میکند. صفحه فروش باید شبیه گالری باشد: شیک، خلوت و متمایز. میخواهند چیزی بخرند که دیگران ندارند.
۹ مرداد ۱۴۰۴ - ۰۰:۵۱
کد خبر: ۱۵٬۰۷۳

نظر شما