۱۱ مرداد ۱۴۰۴ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۱۵٬۰۸۸

 درحالی‌که نگرانی‌ها درباره جایگزینی  هوش مصنوعی با انسان در صنعت بازی‌های ویدیویی روبه‌افزایش است، یکی از هنرمندان پیشین بازی GTA۶ تاکید کرده که با وجود کاربردهای هوش مصنوعی، این فناوری نمی‌تواند جای انسان را بگیرد.

هوش مصنوعی انسان‌محور است نه جایگزین انسان

آگاه: دیوید اورایلی (David O’Reily) هنرمند سابق محیط در شرکت راک‌استار گیمز که روی بازی‌های موفقی چون سرقت بزرگ اتومبیل ۵ و ۶ (GTA ۵&۶)، رستگاری سرخ‌پوست مرده دو (Red Dead Redemption ۲) کار کرده، در گفت‌وگویی درباره آینده هوش مصنوعی در توسعه بازی‌ها صحبت کرده است. 
اورایلی که در سال ۲۰۲۳ (۱۴۰۲) به دلیل فرسودگی شغلی از راک‌استار جدا شد، در این مصاحبه دیدگاهی متفاوت با برخی دیگر از همکاران سابق خود ارائه داده است. درحالی‌که اوبه ورمییج (Obbe Vermeij)، یکی دیگر از توسعه‌دهندگان پیشین راک‌استار، پیش‌بینی کرده بود که در آینده نزدیک بسیاری از مشاغل هنری در صنعت بازی‌سازی با هوش مصنوعی جایگزین می‌شوند، اورایلی می‌گوید: هوش مصنوعی نمی‌تواند جای انسان را بگیرد، هرچند در برخی زمینه‌ها کاربرد دارد. 
وی تاکید کرد بیشترین سودمندی هوش مصنوعی در انجام کارهای تکراری و زمان‌بر است، نه در تولید محتوای کیفی. او همچنین افزود: ما هنوز بسیار دور از نقطه‌ای هستیم که هوش مصنوعی بتواند زمین‌های بازی با کیفیت قابل بازی تولید کند. شاید بتواند یک‌لایه ابتدایی ارائه دهد، اما آن‌قدر نیاز به دخالت انسان دارد که عملا بهتر است آن را از ابتدا خودتان بسازید.  اورایلی استفاده از هوش مصنوعی را بیشتر در وظایفی مانند جای‌گذاری گیاهان و اتصال قطعات زمین قابل‌استفاده دانست، اما یادآوری کرد که حتی در پروژه‌هایی مانند رستگاری سرخ‌پوست مرده دو نیز تیم‌ها از روش‌های نیمه‌اتومات برای این امور استفاده می‌کردند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.