دبیرکل حزب‌الله لبنان در مراسم روز عاشورای حسینی تصریح کرد که «ملت لبنان با الهام از واقعه عاشورا، پروژه آمریکایی- صهیونیستی برای حذف موجودیت حزب‌الله را شکست دادند.»

آگاه: شیخ نعیم قاسم، دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: صحنه عاشورا نمادی تاریخی از فداکاری، بخشش و جاودانگی است، عاشورا نمایانگر یک انقلاب حقیقی است که ظالم را به سقوط می‌کشاند. دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: امسال، به‌رغم آوارگی، رنج، درد، فقدان و سختی‌ها، شاهد بزرگداشت باشکوه عاشورا و حضور گسترده مردم هستیم. شیخ نعیم قاسم اظهار کرد: امانت شهدا، مجروحان و اسرا بر دوش ماست و ما از آنچه آنها برایش فداکاری کردند، محافظت خواهیم کرد. کربلا فقط در تاریخ خلاصه نمی‌شود؛ این حقیقتی است که از گذشته تا آینده ادامه دارد.
شیخ نعیم قاسم خاطرنشان کرد: به‌رغم تجاوز دشمن صهیونیستی، ایران ایستادگی کرد و توانست بایستد و مقاومت کند. ایران توانست به تفاهم‌نامه دست یابد و این اعلام رسمی شکست آمریکا و اسرائیل است. امروز ایران آینده منطقه را می‌سازد. وی بر موضع این جنبش مبنی بر خروج کامل اشغالگران صهیونیست از خاک لبنان تاکید کرد و هشدار داد: هیچ راهی پیش ‌روی اسرائیل وجود ندارد جز اینکه به طور کامل از تمامی خاک لبنان عقب‌نشینی کند و به تهاجم‌های هوایی، زمینی و دریایی خود پایان دهد.
دبیرکل حزب‌الله لبنان با تاکید بر اینکه صهیونیست‌ها باید بدون هیچ قید و شرطی خاک این کشور را ترک کنند، تصریح کرد که هیچ‌گونه تعهدی علیه حاکمیت ملی لبنان پذیرفته نخواهد شد و هیچ کس حق امضای توافقی که به استقلال کشور آسیب بزند را ندارد. شیخ نعیم قاسم اظهار کرد: عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت و حتی حضور جزئی اشغالگران در خاک لبنان قابل قبول نیست و رژیم صهیونیستی باید با خواری و پشیمانی از لبنان خارج شود و این همان چیزی است که 
رخ خواهد داد.

جنگ دشمن برای نابودی حزب‌الله و مردم لبنان بود
شیخ نعیم قاسم تاکید کرد: ما با جنگی روبه‌رو شدیم که هدف آن نابودی حزب‌الله، محیط زیست، مردم و شهروندان لبنانی بود. اسرائیل در لبنان حضور دارد چون می‌خواهد این کشور را در چارچوب طرح اسرائیل بزرگ اشغال کند و مقاومت در پاسخ به تجاوز و اشغالگری به وجود آمده است. تجاوز نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی از خشکی، دریا و هوا به شهروندان، جنگی بزرگ و خطری عظیم بود که آن را برای نابودی لبنان به راه انداختند. دبیرکل حزب‌الله اظهار کرد که با روحیه عاشورایی همه ملت عزیز و نجیب لبنان توانستند این تجاوز را متوقف کنند و به دستاوردی بزرگ برسند. ما پروژه آمریکایی- اسرائیلی را شکستیم و وارد مرحله جدیدی شدیم؛ هرکس که می‌خواهد اقدامی انجام دهد، باید بر اساس مقتضیات این مرحله جدید عمل کند.

مقاومت، تنها ستون استقلال لبنان است
شیخ نعیم قاسم، دبیرکل حزب‌الله لبنان با تاکید بر تداوم مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی، اعلام کرد که این جریان همچنان با تمام وجود، حضور و توانمندی‌های خود در صحنه باقی خواهد ماند و اکنون ستون اصلی استقلال و آزادی‌بخشی لبنان به شمار می‌رود. شیخ نعیم قاسم با اشاره به وضعیت داخلی لبنان هشدار داد: دولت لبنان نمی‌تواند با بیش از نیمی از مردم لبنان دشمنی و مخالفت کند و سپس مسیر عادی خود را ادامه دهد. وی از مقامات رسمی کشور خواست از اجرای سیاست‌های دیکته شده دشمنان پرهیز کرده و تصمیماتی را که به نفع آمریکا و رژیم صهیونیستی است، اتخاذ نکنند. دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه با اعلام آمادگی کامل این جریان برای همکاری با دولت، تصریح کرد: فرصت را غنیمت بشمارید، زیرا مقاومت قدرتمند است و اگر در مسیر حاکمیت واقعی لبنان گام بردارید، در کنار شما هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.