۲ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۱۳٬۱۷۰

گوگل اعلام کرد که پاسخ‌های هوشمند شخصی‌شده با هوش مصنوعی به جی‌میل می‌آیند و مدل‌های هوش مصنوعی جمینای (Gemini) می‌توانند از طریق رایانامه‌های گذشته و سایر برنامه‌ها با اجازه کاربر، به رایانامه‌های دریافتی پاسخ دهند.

هوش مصنوعی گوگل به جی‌میل‌ها پاسخ می‌دهد

آگاه: چه دوست داشته باشید، چه نخواهید، هوش مصنوعی «جمینای» گوگل راه خود را در بیشتر برنامه‌های کاری شما گسترش می‌دهد. گوگل در کنفرانس توسعه‌دهندگان I/O ۲۰۲۵ اعلام کرد که اپلیکیشن جی‌میل (Gmail) در آینده‌ای نزدیک دارای ویژگی جدیدی به نام «پاسخ‌های هوشمند شخصی» خواهد بود. ایده این است که هوش مصنوعی جمینای با اجازه کاربر بتواند رایانامه‌ها یا ایمیل‌های گذشته و اسناد گوگل را بررسی کند، سپس به وی کمک کند تا به ایمیل‌های شخصی یا تجاری پاسخ دهد. «جمینای» همچنین می‌تواند تمام یادداشت‌های موجود در Drive را بررسی کند، از طریق ایمیل، رزروهای مربوطه را جست‌وجو کند و یک برنامه سفر را در Google Docs پیدا کند. 
همه این موارد را جمع می‌کند و سپس یک ایمیل پیش‌نویس می‌کند که با لحن، سبک و حتی کلماتی که کاربر معمولا استفاده می‌کند، مطابقت دارد. گوگل همچنین می‌خواهد به کاربرانش کمک کند تا ایمیل‌های خود را با ویژگی پاک‌سازی صندوق ورودی بهتر مدیریت کنند. بنابراین به‌سادگی می‌توان به «جمینای» گفت که چه کاری می‌خواهید انجام دهید. به‌عنوان‌مثال می‌توان گفت «تمام ایمیل‌های خوانده نشده من از یک شرکت خاص را در سال گذشته حذف کن».
یکی دیگر از ویژگی‌های جدید، برنامه‌ریزی سریع قرار ملاقات است که به کاربران امکان می‌دهد زمان‌هایی را برای رزرو مستقیم از جی‌میل به مشتریان ارائه دهند. همه این ویژگی‌های جدید از تابستان امسال برای مشترکان Workspace  گوگل ارائه می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.