۲۷ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۱۳٬۸۴۵

سرویس «جست‌وجوی گوگل» از پادکست‌های تولید شده توسط هوش‌مصنوعی برای پاسخ به سوالات کاربران استفاده می‌کند.

گوگل در جواب جست‌وجوی شما پادکست می‌سازد!

آگاه: این ویژگی آزمایشی در پاسخ به درخواست‌های جست‌وجو، یک کلیپ شبیه به پادکست سفارشی ایجاد می‌کند. به‌جای جست‌وجو در تمام نتایج برتر گوگل، اکنون می‌توانید از جست‌وجوی گوگل بخواهید که با ویژگی Audio Overviews خلاصه‌ای جامع با هوش‌مصنوعی ارائه دهد. به نقل از انگجت، ویژگی هوش‌مصنوعی از مدل‌های هوش‌مصنوعی جمینای (Gemini) گوگل برای ایجاد یک کلیپ صوتی کوتاه استفاده می‌کند که شبیه به یک پادکست گفت‌وگومحور با دو میزبان است. گفتنی است که این ویژگی برای جست‌وجوهای ابتدایی مانند یافتن زمان روز پدر، ایده‌آل نیست، اما اگر می‌خواهید پاسخی عمیق و با تاریخچه داشته باشید، مفید است. گزینه Audio Overviews از صفحه اول نتایج جست‌وجوی گوگل بیرون می‌آید و آنها را در یک خلاصه صوتی جمع‌آوری می‌کند که در آن دو صدا برای ارائه یک پاسخ جذاب‌تر صحبت می‌کنند. همچنین می‌توان میزان صدا و سرعت پخش را بین ۰.۲۵ تا ۲ تنظیم کرد.این ویژگی حتی شامل صفحات وب نیز می‌شود که اطلاعات را از آنها استخراج می‌کند و به شما امکان می‌دهد جست‌وجوی خود را در گوگل ادامه دهید. این اولین‌بار نیست که گوگل ابزار Audio Overviews خود را ارائه می‌کند، اما قبلا برای ابزار NotebookLM آن رزرو شده بود. اکنون گوگل این ویژگی را با تعاملی‌ترکردن Audio Overviews در NotebookLM گسترش داده و به کاربران این امکان را می‌دهد که سوالات خود را در لحظه از میزبان‌های هوش‌مصنوعی بپرسند و همچنین گزینه «Deep Dive» را اضافه کرده تا هوش‌مصنوعی روی موضوع خاصی تمرکز کند.گفتنی است که برای آزمایش مرورهای صوتی به‌عنوان بخشی از جست‌وجوی گوگل، باید ویژگی Google Labs را در وب‌سایت آن انتخاب کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.