۱۸ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۱۳٬۵۹۲

گردهمایی بزرگ صنعت نشر آمریکا که از سوی نشریه تخصصی پابلیشرز ویکلی به‌عنوان یکی از معتبرترین رسانه‌های تخصصی نشر در آمریکا، برگزار می‌شود، سه‌شنبه هفته قبل در نیویورک برگزار شد. حضور ناشران بزرگ، پلتفرم‌های نوآور و چهره‌های فرهنگی، این گردهمایی را به آوردگاه ایده‌ها، تجربیات و تحولات صنعت نشر بدل کرده است.

در بوک شو ۲۰۲۵ آمریکا چه گذشت؟

آگاه: در این رویداد یک‌روزه محورهای مهم صنعت نشر مورد نقد و بررسی قرار گرفت تا بر اساس برگزاری کارگاه‌های تخصصی راه‌های بهتری برای فعالیت موثر در صنعت نشر ایجاد شود. 
۱- نسل آینده مدیران نشر
نشر امروز (و فردا) به مدیرانی تازه‌نفس با نگاه جهانی، سواد دیجیتال و دغدغه فرهنگی نیاز دارد. در این پنل بر انتقال تجربه، تربیت حرفه‌ای و ایجاد شایستگی در مدیران تأکید شد.
۲- نویسندگان میان‌رده
نویسندگانی که نه پرفروش‌اند و نه تازه‌کار، اگر درست دیده و حمایت شوند، می‌توانند بازار نشر را پویا و پایدار کنند. این پنل بر روابط‌عمومی، دیده‌شدن و پشتیبانی مستمر از این نویسندگان تاکید داشت.
۳- نگاه علمی به خواندن
درک علمی فرآیند خواندن، فرصتی راهبردی برای تولید بهتر محتوای کتاب‌هاست. این نشست اهمیت این موضوع را برای همه ناشران (نه‌تنها ناشران آموزشی) برجسته کرد.
۴- پشت‌صحنه ترویج
این نشست به پشت‌صحنه انتخاب کتاب‌ها در رسانه‌ها و اشخاصی پرداخت که تصمیم می‌گیرند چه کتابی در برنامه‌های تلویزیونی، نشست‌های فرهنگی یا پلتفرم‌های عمومی دیده شود. نقش حیاتی این افراد در موفقیت یک کتاب همیشه مغفول بوده است.
۵- کاربردهای هوش‌مصنوعی در نشر
در این نشست تجربه‌هایی به اشتراک گذاشته شد که نشان می‌داد هوش‌مصنوعی چطور می‌تواند در تولید محتوا، ترجمه، نسخه‌های صوتی و شخصی‌سازی تجربه مطالعه نقش داشته باشد. این کاربردها با ابزارهایی از شرکت‌هایی مانند ShimmrAI  و BookIO و ElevenLabs مطرح شدند.
۶- نشر بی‌واسطه
در این پنل مدل‌هایی از نشر بررسی شدند که واسطه‌ها را کنار می‌گذارند و ناشر را مستقیما به خواننده متصل می‌کنند. تجربه‌هایی مثل BookBub و Bindery نشان دادند که تحلیل داده چطور مسیر این نوع فروش را دگرگون می‌کند.
۷- اقتباس و مالکیت فکری
اقتباس موفق از کتاب، حاصل درک درست از ارزش محتوای مکتوب و همکاری فعال با استودیوهای فعال است. در این نشست موفقیت صنعت نشر در تامین محتوای صنعت سرگرمی بررسی شد.
۸- بازاریابی کتاب با هوش مصنوعی
با کمک ابزارهای هوش‌مصنوعی می‌توان مخاطبان هر کتاب را بهتر شناخت، پیام‌های مناسب‌تری برایشان تنظیم کرد و زمان انتشار را هوشمندانه انتخاب کرد. این نشست بر تجربه‌های واقعی شرکت‌کنندگان در این زمینه متمرکز بود.
۹- نقد و بررسی‌های دیجیتال
مخاطبان امروز پیش از خرید کتاب، سراغ نظرات دیگر خوانندگان در شبکه‌های اجتماعی می‌روند. از تیک‌تاک و اینستاگرام تا گودریدز توصیه‌ها و نقدهای کاربران به یکی از اصلی‌ترین ابزارهای تصمیم‌گیری و بازاریابی کتاب تبدیل شده‌اند.
نشست‌هایی چون بزرگداشت صدسالگی مرکز پژوهش‌های فرهنگی سیاهان (وابسته به کتابخانه عمومی نیویورک) گفت‌وگوی مدیران عامل انتشارات سایمون اند شوستر با هچت، بررسی جایگاه ترجمه در زمانه‌های پرتلاطم، مخاطبان کتاب صوتی و راهکارهای بازاریابی کتاب در تیک‌تاک نیز برگزار شد که هرکدام نمایانگر بعدی از چشم‌انداز پویای نشر امروز بودند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.