۲ دی ۱۴۰۴ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۱۹٬۰۸۱

در کشور کوچک ایسلند با بازار فصلی کریسمس، خطر اصلی این است که مردم نتوانند کتاب مناسب خودشان را پیدا کنند. بوکاتیدیندی با این منطق ساده شکل گرفته است که انتخاب کتاب واقعا مردمی باشد.

منطق بوکاتیدیندی

آگاه: اگر این فهرست فقط آنلاین منتشر می‌شد، به دست بسیاری نمی‌رسید و توجه عمومی چندانی جلب نمی‌کرد.
 اگر فقط در کتاب‌فروشی‌ها در دسترس بود، به مخاطبان حرفه‌ای محدود می‌ماند و به فضای خانه‌ها راه پیدا نمی‌کرد.
 اگر دسته‌بندی کتاب‌ها روشن و کاربردی نبود، فهرست در عمل به کار نمی‌آمد و مخاطب نمی‌توانست کتاب دلخواهش را پیدا کند.
 اگر به‌جای معرفی بی‌واسطه کتاب‌ها، بر اخبار، مصاحبه‌ها و وعده‌های مدیران فرهنگی تکیه می‌کرد، در حد یک حرکت نمادین و کم‌اثر باقی می‌ماند.
 اگر فهرست کتاب‌ها سلیقه‌ای یا گزینشی بود، اعتماد عمومی شکل نمی‌گرفت و مرجعیت آن از همان ابتدا از بین می‌رفت.
 اگر زمان انتشار با فصل هدیه و زمان مطالعه در تعطیلات هماهنگ نبود، اثرگذاری‌اش بسیار کمتر می‌شد.
 و اگر اجرا نامنظم بود، مثلا یک سال به‌موقع انجام نمی‌شد، انتظار شکل‌گرفته از بین می‌رفت و به این زودی‌ها ترمیم نمی‌شد.
طراحی دقیق بوکاتیدیندی، تقاضایی واقعی و پایدار ساخته است؛ تا جایی که اگر کتابچه سر وقت به دست مردم نرسد، این خود مخاطبان‌اند که پیگیر آن می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.