آگاه: به گزارش «ایرنا» حیدر دشتیپور از آغاز موج بازگشت زائران دهه نخست محرم از مرز مهران خبر داد و اظهار کرد: با توجه به پیشبینیها، موج بازگشت آغاز شده و همه تمهیدهای لازم برای رفاه حال مسافرانی که از ناوگان حملونقل عمومی استفاده میکنند اندیشیده شده است. وی با اشاره به آمار تردد در مرز مهران افزود: پیش از این حدود ۳۲ هزار مسافر از طریق ناوگان اتوبوسی به مرز سفر کرده بودند که در حال بازگشت از زیارت هستند.
دشتیپور درباره مدیریت ناوگان حملونقل همگانی برای بازگشت زائران توضیح داد که برای تسهیل در امر بازگشت زائران در دو تا سه روز آینده هماهنگیهای لازم با استانهای مبدأ انجام شده و فراخوانی برای تامین حدود ۸۰۰ دستگاه اتوبوس صادر شده است تا این به مرز مهران اعزام شوند. وی گفت که اکنون در پایانه مرزی شهید سلیمانی مهران، حدود ۸۰ دستگاه اتوبوس آماده خدماترسانی به زائران و اعزام آنان به استانهای مبدأ هستند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان ایلام در ادامه به وضعیت خودروهای شخصی و خودروگاهها اشاره کرد و افزود: با توجه به تکمیل ظرفیت خودروگاههای اطراف پایانه شهید سلیمانی طبق مصوبه ستاد اربعین «پایانه برکت» برای رفاه و آسایش زائرانی که با خودرو شخصی به مرز مهران مراجعه کرده بودند، اختصاص داده شد.
بر پایه تازهترین آمار فرماندار مهران، از دهه نخست محرم تا صبح دیروز (جمعه) ۱۷۷ هزار و ۵۰۰ زائر محرم از گذرگاه مرزی مهران رفت و آمد کردهاند.
۶ تیر ۱۴۰۵ - ۱۱:۴۳
کد مطلب: ۲۳٬۳۲۷
مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای استان ایلام از اعزام ۸۰۰ دستگاه اتوبوس برای بازگشت زائران محرم از مرز مهران خبر داد و اعلام کرد که پایانه برکت این شهر اکنون میزبان بیش از ۶ هزار دستگاه خودرو شخصی زائران بازگشته از عراق است.
نظر شما