آگاه: در این میان، واکنش هوشمندانه، سریع و بیپرده «نبیه بری»، رئیس پارلمان لبنان و سیاستمدار کهنهکار این کشور، که این توافق خفتبار را تنها با صراحت یک کلمه توصیف کرد «این فتنه است» نشان داد که این توافق تنها از نظر مقاومت و حزبالله لبنان طرح مردودی نیست. بری با بازخوانی کلام ماندگار امیرالمؤمنین (ع) در نهجالبلاغه مبنی بر ضرورت رفتار در زمانه فتنه همچون «ابناللبون» (فرزند شتر)، مانیفست دقیقی برای عبور لبنان از این گردنه خطرناک ترسیم کرد؛ مانیفستی که تاکید دارد در روزگار غبارآلود، نه باید پشتی برای سواری دادن به دشمن و نه پستانی برای دوشیده شدن توسط غارتگران بینالمللی باقی گذاشت.
سراب صلح در واشنگتن؛ وقتی دیپلماسی آمریکایی جایگزین شکست نظامی میشود
نگاهی به جزئیات این توافقنامه که با مهندسی «مارکو روبیو» وزیر خارجه تندرو آمریکا و حضور سفرای بیروت و تلآویو در واشنگتن به امضا رسیده، دستهای چدنی پنهان شده در دستکش مخملی دیپلماسی را به وضوح آشکار میسازد. بر اساس گزارشهای رسانهای، رژیم اشغالگر صهیونیستی قرار است حضور تجاوزکارانه خود را در منطقه امنیتی موسوم به «خط زرد» حفظ کند و وقاحت را به جایی رسانده که شرط عقبنشینی خود را «خلع سلاح حزبالله» قرار داده است!
این بند به تنهایی اثبات میکند که واشنگتن و تلآویو به دنبال آن هستند تا آنچه را که در میدان نبرد سخت، جنگهای ۳۳ روزه و نبردهای قهرمانانه اخیر در برابر موشکها و رزمندگان پولادین مقاومت اسلامی به دست نیاوردهاند، روی کاغذهای بیارزش و در قالب دهن پرکن دیپلماتیک و از طریق تحمیل به دولتهای مرعوب بستانند. این مدل باجخواهی، استراتژی کلاسیک محور غربی-صهیونیستی است که هرگاه در میدان نظامی کم میآورند، به میز مذاکره پناه میبرند تا حاکمیت ملی کشورها را به گروگان بگیرند. خلع سلاح مقاومت؛ رمز عملیات داخلی برای فروپاشی لبنان: اما چرا رئیس پارلمان لبنان با چنین قاطعیتی از واژه «فتنه» استفاده میکند؟ پاسخ را باید در ماهیت درونی این طرح خائنانه جستوجو کرد. شرط تعلیق اشغالگری به بهانه خلع سلاح حزبالله، در واقع رمز عملیات ایجاد جنگ داخلی و دوقطبیسازی کاذب در جامعه فداکار لبنان است. صهیونیستها به خوبی درک کردهاند که ارتش لبنان به تنهایی توانایی و ابزار لازم برای مقابله با زیادهخواهیها و ماشین جنگی تلآویو را ندارد؛ بنابراین، تنها دژ مستحکم پایداری و استقلال این کشور، سلاح پاک و شریف مقاومت اسلامی است که موازنه وحشت و بازدارندگی را برقرار کرده است.پروژه مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی در این توافق، قرار دادن ساختار دولتی در برابر ملت و مقاومت است؛ یعنی سناریویی که در آن لبنانیها بر سر سلاحی که ضامن بقای آنهاست، به جان هم بیفتند تا کاری را که اسرائیل نتوانست با بمبهای چندتنی انجام دهد، با تفرقه داخلی به سرانجام برساند.
ایستادگی در برابر دیکتههای خارجی؛ آینده در میدان رقم میخورد
جمهوری اسلامی ایران و کل محور مقاومت همواره بر حفظ ثبات، استقلال و یکپارچگی حاکمیت ملی لبنان تاکید داشتهاند و توافقی را که در آن عزت یک ملت با لبخندهای دیپلماتیک روبیو معامله شود، فاقد مشروعیت میدانند. هشدار صریح نبیه بری، بازتابدهنده صدای واقعی تودههای بیدار، جریانهای اصیل ملی و علمای بزرگ لبنانی است که اجازه نخواهند داد دستاوردهای خونین شهدا در بازار مکاره سیاست واشنگتن چوب حراج بخورد. لبنان امروز بیش از هر زمان دیگری به هوشیاری و تکیه بر مثلث طلایی «ارتش، ملت و مقاومت» نیاز دارد.
تاریخ به ما آموخته است که صلح با گرگ، حاصلی جز دریده شدن ندارد. سند واشنگتن پیش از آنکه به مرحله اجرا برسد، با بیداری جبهه مقاومت و هشدارهایی از جنس کلام نبوی و علوی نبیه بری، محکوم به شکست است. سهم صهیونیستها از خاک پاک جنوب لبنان، چیزی جز هراس، شکست و در نهایت عقبنشینی ذلتبار نخواهد بود و آینده این جغرافیا هرگز در کاخ سفید رقم نخواهد خورد، بلکه در میدانهای شرف و پایداری تعیین میشود.
نظر شما