دستگاه دیپلماسی
-
وزیر امور خارجه:
ایران، خاتمه جنگ در لبنان را از ملزومات هر تفاهم و توافقی میداند
سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه روز سهشنبه ۲۶ خرداد در نشستی با حضور سفرا و کارداران و رؤسای نمایندگیهای خارجی و بینالمللی مقیم تهران به تشریح آخرین تحولات در حوزه سیاست خارجی و از جمله یادداشت تفاهم اسلامآباد بین ایران و آمریکا برای خاتمه جنگ پرداخت.
-
تفاهم اسلامآباد زیر ذرهبین احزاب
حزب در واقع یک «باشگاه سیاسی» است و افراد با دیدگاههای مشترک دور هم جمع میشوند تا درباره مهمترین مسائل روز با یکدیگر بحث و تبادل نظر کنند. این نشست و برخاستها، هم به منزله اعلام حضور و کنشگری احزاب تلقی میشود و هم پیامی را منتقل میکند و آن اینکه ما به عنوان تشکلهای سیاسی در سپهر سیاست فعالیت میکنیم تا قدرت را از طریق قانونی (انتخابات) به دست بگیریم. بنابراین طبیعی است که حزبیها صریح درباره تفاهم اسلامآباد که این روزها سوژه محافل رسانهای و سیاسی شده است، سخن بگویند.
-
سخنگوی وزارت امور خارجه:
تفاهم حاصل شده، محصول مقاومت بود
اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری دوشنبه ۲۵ خرداد، در جمع خبرنگاران به بیان مهمترین تصمیمات و اقدامات وزارت امور خارجه پرداخت.
-
احتمال تجاوز آمریکا و رژیم اسرائیل با وجود نزدیک بودن به تفاهم بسیار بالاست
موشک، اهرم قدرت مذاکره
اگرچه احتمالا تفاهم مقدماتی میان ایران و آمریکا منعقد خواهد شد و ماراتن مذاکراتی آغاز میشود، اما در این مدت باید بسیار هوشیار و مراقب بود و هر آن انتظار داشت که آمریکا زیر میز مذاکره بمبگذاری کند. از قرار معلوم، حصول تفاهم مقدماتی میان ایران و آمریکا در دسترس و نزدیک است؛ تفاهمی که پیشدرآمدی بر ورود به فرآیند پیچیده مذاکراتی خواهد بود. قرار است پس از این تفاهم، طی ۶۰ روز میان ایران و آمریکا در باب مسائل هستهای و رفع تحریمها مذاکره شود.
-
گزارش «آگاه» درباره جنایت ایالات متحده در جنگ ۴۰ روزه علیه ایران را بخوانید
رسوایی حقوق بشر آمریکایی در لامرد
حال شاید پرسیده شود چرا اکنون از لامرد سخن میگوییم؟ پاسخ: به دولیل؛ نخست آنکه داغ عزیزان و هموطنان ما در جنگ تحمیلی اخیر بهخصوص در میناب و لامرد سرد نمیشود. عامل دیگر هم به موضعگیری دیپلمات ارشد کشورمان پیرامون این عملیات تروریستی برمیگردد. به اعتقاد سخنگوی دستگاه دیپلماسی هنوز آنطور که باید و شاید درباره عملیات لامرد گفته نشده و نیاز به کار بیشتر است.
-
سخنگوی وزارت امور خارجه:
پیامدهای تشدید تنش در منطقه برعهده آمریکا خواهد بود
اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه روز دوشنبه ۱۸ خرداد در نشست خبری با اصحاب رسانه به بیان مهمترین تصمیمات و اقدامات این نهاد در هفته گذشته پرداخت.
-
بیانیه وزارت امور خارجه در مورد نقض مستمر آتشبس توسط آمریکا
حق ایران برای پاسخ به آمریکا محفوظ است
وزارت امور خارجه طی بیانیهای ضمن محکوم کردن نقض مستمر آتشبس توسط آمریکا، بر حق ذاتی و مشروع کشور برای دفاع از خود بر اساس ماده ۵۱ منشور ملل متحد تاکید کرد.
-
بررسی دیدار سخنگویان ارتش و وزارت امور خارجه
وقتی میدان به دیپلماسی اعتبار میدهد
۱۰ خرداد پایگاه اطلاعرسانی ارتش خبر از دیدار سخنگوی ارتش انقلابی با سخنگوی دستگاه دیپلماسی داد. امیر سرتیپ محمد اکرمینیا، در دیدار با اسماعیل بقایی با تاکید بر نقش مکمل دیپلماسی و میدان در صیانت از منافع و امنیت ملی، اظهار کرد: امروز دیپلماسی و میدان نزدیکتر و هماهنگتر از هر زمانی، در مسیر تحقق منافع و عزت ملی کشور میکوشند و نتیجه این هماهنگی و تلاش همافزا را میتوان در دستاوردهای بزرگ ملت ایران و ناکام گذاشتن دشمنان در جنگها و دسیسههای یک سال اخیر مشاهده کرد.
-
ترامپ مستاصل، در چین
دونالد ترامپ، رئیسجمهور آمریکا روز گذشته در حالی به پکن رسید که پیش از این رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان به چین رفته و با مسئولان بلندپایه این کشور بحث و تبادل نظر کرده بود.
-
عقبنشینی پنهان آمریکا در جنگ ۴۰ روزه
سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه از شامگاه جمعه چهارم اردیبهشت، سفر دورهای را به اسلامآباد، مسقط و مسکو آغاز کرده است.
-
اورانیوم غنی شده به عنوان بخشی از خاک ایران از کشور خارج نمیشود
مذاکرات هستهای معنایی ندارد
اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه، روز گذشته با حضور در نشست خبری به مهمترین پرسشهای خبرنگاران رسانههای داخلی و خارجی درباره تحولات سیاست خارجی در روزهای اخیر پاسخ داد.
-
درباره نقشآفرینی مردم در خیابان و قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح در میدان
مـردم نتیـجه مـذاکـره را تـعیین مـیکـنند
رئیس مجلس در آخرین گفتوگوی خود با مردم ضمن تشریح آخرین نکات پیرامون تحرکات دشمن متجاوز در جنگ ۴۰ روزه به پیوند میان خیابان، میدان و دیپلماسی پرداخت. علاوه بر او که ریاست تیم مذاکره کننده در اسلامآباد را بر عهده داشت، فرماندهان ارشد نیروهای مسلح بار دیگر این اطمینان را به صاحبان انقلاب (تودههای مردم) دادند که با چشمان باز و رصد اقدامات دشمن، بخواهند اقدامی انجام دهند آنها را سر جای خود خواهند نشاند.
-
ناوشکن آمریکایی با هشدار قاطع ایران از تنگه هرمز بازگشت
وحشت در ناوگان دریایی آمریکا
یک مورد حرکت ناوشکن آمریکایی از بندر فجیره بهسمت تنگه هرمز بوده که بلافاصله با واکنش نیروهای مسلح مواجه شده است.
-
درس فراموش نشدنی ایران به دشمن
جمهوری اسلامی ایران دیپلماسی عمومی و دیپلماسی دفاعی را همراستا با هم پیش میبرد. سیدعباس عراقچی، فردا، پنجشنبه به ژنو میرود و مذاکرات خود را با طرف آمریکایی ادامه میدهد. هرچند به آمریکا نمیتوان خوشبین بود، اما باید دید نتایج گفتوگوهای غیرمستقیم با نقشآفرینی کشور عمان به کجا خواهد انجامید. بالاخره وزارت امور خارجه در قالب مذاکرات، آن مسئولیت و وظیفهای که برعهده دارد را با هماهنگی نهادهای بالادستی نظام انجام میدهد و در سوی دیگر میدان، ما شاهد سفر دو مقام دفاعی به کشورمان بودیم، سفری که پیام مهمی برای آمریکا و رژیم صهیونی داشت.
-
«آگاه» در گزارشی به این پرسش پاسخ میدهد که چرا برلین به دنبال ایرانستیزی است؟
رابطه نوسانی آلمان با ایران
فریدریش مرتس، صدراعظم آلمان پس از حمایت علنی از رژیم صهیونیستی نیز پس از تجاوز به ایران در خرداد سال جاری، در جریان اغتشاشات دی در ایران نیز از جمله سران غربی بود که تندترین مواضع را علیه تهران اتخاذ کرد و در یک موضعگیری پارا فراتر نهاد و با بیان اینکه حکومت ایران «مشروعیت ندارد»، مدعی شد که روزهای حکومت ایران «به شماره افتاده است.»
-
سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد
با آمریکا توافق موقت نمیکنیم
اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در جریان نشست خبری روز گذشته خود درباره متن پیشنهادی ایران برای دور بعدی مذاکرات و احتمال توافق موقت گفت: خیلی غیرطبیعی نیست که گمانهزنی درباره مذاکرات زیاد باشد. هیچکدام قابل تایید نیست.
-
ایران با تیم کامل و دست پر برای احقاق حقوق قانونی خود پای میز نشست
تقاطع ژنو؛ آزمون عقلانیت
شهر ژنو بار دیگر به کانون ثقل دیپلماسی جهانی تبدیل شده است؛ جایی که در آستانه دومین دور مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بینالمللی انرژی اتمی، میزبان سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شد. این دیدار فنی و راهبردی که در اقامتگاه وزیر خارجه کشورمان برگزار شد، پیامی روشن از عزم تهران برای تعامل سازنده در چارچوب قانون و پادمانهای بینالمللی را مخابره کرد. در حالی که هیات ایرانی با ترکیبی کامل از کارشناسان هستهای، حقوقی و اقتصادی برای مذاکرات امروز با نماینده ویژه دولت آمریکا آماده میشود، تهران بار دیگر تاکید کرده است که رفع تحریمها خط قرمز و موضوعی لاینفک در هرگونه توافق احتمالی است.
-
«آگاه» در گزارشی به زنجیره پیمانشکنیهای ایالات متحده در قبال ایران پرداخت
بدعهد همیشه تاریخ
رئیسجمهور اسلامی ایران روز گذشته یک پیام مهم در فضای مجازی منتشر کرد و با اشاره به برگزاری مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا، با بیان اینکه گفتوگو همواره راهبرد ما برای حل و فصل مسالمتآمیز بوده است، نوشت: «منطق ما در هستهای، حقوق مصرح در معاهده عدماشاعه است. ملت ایران همواره تکریم را با تکریم پاسخ داده، اما زبان زور را برنمیتابد.»
-
عراقچی در حاشیه جلسه هیات دولت:
تماسی با ویتکاف نداشتهام
سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه در حاشیه جلسه روز گذشته (چهارشنبه) هیات دولت در جمع خبرنگاران و در پاسخ به پرسشی درباره آخرین وضعیت مذاکراتی میان ایران و ایالات متحده گفت: در روزهای گذشته هیچ تماسی بین من و استیو ویتکاف، نماینده ویژه رئیسجمهور آمریکا وجود نداشته و هیچ درخواستی هم برای مذاکره از سوی ما ارائه نشده است.
-
جیرانی دیپلمات نیست
دروغ شاخدار اینترنشنال
شبکه صهیونیستی–تروریستی اینترنشنال با آبوتاب فراوان خبری درباره پناهندگی یک دیپلمات ارشد ایرانی به نام علیرضا جیرانیحکمآباد منتشر کرده است.